Waarom vallen zoveel (getalenteerde) kinderen uit binnen het regulier onderwijs?
Hoe kun je het werkgeluk bevorderen, zodat ziekteverzuim naar beneden gaat?
Hoe kan het vak leerkracht weer aantrekkelijk gemaakt én gehouden worden?
27,4% van de leerkrachten heeft burnoutklachten, (veel) meer dan 15.000 kinderen in Nederland zijn thuiszitters...
Je zit met vragen. Je twijfelt of je er niet de brui aan zal geven. Teveel druk, teveel eisen, te weinig tijd. Tijd voor de kinderen, tijd voor jezelf, tijd voor persoonlijke ontwikkeling.
Je denkt eraan om zelf een school op te richten. Om onderwijs een andere vorm te geven. Maar hoe? En hoe zorg je ervoor dat je niet na 5 of 10 jaar weer in diezelfde sneltrein blijkt te zijn gestapt, afhankelijk bent geworden en toch weer vanuit angst of zekerheid bent gaan onderwijzen? Hoe ga je met vertrouwen van een nieuwe start maken?
Wij zien de worsteling. Wij herkennen de problemen om ieder kind individueel te kunnen ondersteunen. Wij weten van de uitdagingen die gesteld worden wanneer je passend onderwijs wilt bieden. Maar we weten óók wat er nodig is om níet in de valkuilen te stappen. Om nieuwe wegen in te durven slaan zonder in een rondje te lopen en op de bekende wegen terecht te komen.
Met TALENTKRACHT® reis je via een ander wegennet. Dit wegennet leidt je naar binnen, via wegen van verwondering en paden van plezier over de binnenwegen van blijdschap. Het laat je weer genieten van de omgeving. Biedt ruimte voor zelfinzicht en laat je even stilstaan bij jezelf waardoor je oog krijgt voor wat er daadwerkelijk nodig is. Die prachtige binnenwegen leiden je naar een wereld van welbevinden. Dát is de wereld van TALENTKRACHT®. Van kennis naar zelfkennis.
Het vereist echter een andere manier van denken. Een nieuwe mindset. Heb je die te pakken, dan heb je jouw rode draad te pakken. Jouw visie die zorgt voor persoonlijke aandacht, oog voor talent en ontwikkeling van ieder individu.
Ontwikkeling stimuleren door verbeelding in te zetten, eigen oplossingen te mogen vinden en ontdekkingen te doen. Ervaren dat je jezelf mag zijn. Automatisch werken aan de talenten die je in je hebt. Dát is werken met TALENTKRACHT®
Het helpt kinderen hun talenten ontdekken. Ieders uniek-zijn wordt versterkt en gevierd. Zowel jouw eigen als die van de leerlingen.
Door te werken vanuit talent wordt een positief zelfbeeld ontwikkeld, de zelfkennis wordt vergroot en er ontstaat respect ten aanzien van ieders individualiteit. Dit geldt niet alleen voor leerlingen of studenten, ook als werknemer, docent of teamleider worden jouw dagelijkse werkzaamheden leuker. Leerlingen hebben meer focus, studenten zijn gemotiveerder en ook jij leert jouw sterke kanten kennen en werkt met meer plezier.
Met TALENTKRACHT® werk je aan:
- persoonlijke groei
- groeimindset
- talentontwikkeling
- burgerschap
Naast conceptontwikkelaar en mijn werkzaamheden als auteur en grafisch ontwerper ben ik opgeleid tot kunstzinnig dynamisch coach en kindertalentenfluisteraar. Ik ben van mening dat je pas in staat bent om je talenten optimaal te benutten wanneer je jezelf durft te zijn. Vanuit mijn persoonlijke ervaring als creatieveling en moeder van een hoogbegaafde dochter ben ik als geen ander doordrongen van het feit dat creatief denken en doen een prachtige weg is naar het (her)kennen van jouw talenten.
Herma